torsdag 18. august 2011

Årets første poteter!:)


Idag tok vi opp de første potetene, 
det var så spennende å se om der hadde blitt noen!


Det var denne grønne planten som skulle opp av jorden idag!:)
De satt ikke fast i planten som jeg trodde de skulle, 
så måtte grave godt etter de!:)

De to første!
Så mange ble det til slutt!:)


Ferdig skyllt og klare for å bli middagsmat!

De smakte nydelig!!
Nå kan vi bare gå å grave opp poteter i hagen når vi skal ha middag!
Genialt!!:)

 Gulrøttene er det verre med, de største er ikke større enn disse...
 Får håpe de rekker å vokse mer før frosten setter inn!

Imorgen etter 8 timers jobb er det helg, ser virkelig frem til det!
Så er det meldt nydelig vær på lørdag, 
det li'år vi!:)

God natt!:)

2 kommentarer:

  1. Hmmm, dine poteter ble litt større enn mine:))
    Jeg gravde opp hele sulamitten i dag...og lo litt med meg sjøl:)
    MEN, potet er potet:)
    Har vært på jobb i kveld...og nå har helga startet her:)
    Har fri ei uke, så mye mulig vi kommer oppover og gjør det utrygt for bønnene:o)))
    Ha en fin kveld og natt!
    Klemz fra meg.

    SvarSlett
  2. Så koselig med egne poteter..Pappsen er lekter i jordbruket, så er oppvokst med å dra opp poteter fra hagen..he,he..:)

    SvarSlett