søndag 17. juli 2011

Back from Stavanger

Så var vi kommet hjem fra Stavanger, er da noen dager siden, 
men har ikke rekt å blogge siden...
Vi reiste på tirsdag med toget fra Snartemo, 
tok ca.2 timer til vi var fremme.
Vi håpte solen skinte og at det var skikkelig god
sommertemperatur, men første dagen var der bare iskaldt! Brrr....
Den tykke jakken, luen, skjerfet og vottene som 
låg hjemme og nedpakket for sommeren,
var sårt savnet... Skikkelig kaldt! 


Lunsjen tok vi på Egon nede ved bryggen, 
Kylling sandwich er virkelig snadder.

Onsdag våknet vi opp til sol!
Vi hadde bestemt oss for at vi ville på tur til Lysefjorden, 
ingen av oss hadde vært der med båt før.
Det ble turistbåt fra kaien og turen gikk litt bortenfor Prekestolen 
og tilbake igjen. Noen bilder fra turen...



Norge har utrolig mye vakker natur!




 Kapteinens geiter som beitet langs fjellet.


 Det var kjempe moro å se Prekestolen
som alle snakker om. For de som har høydeskrekk, inkludert meg, 
så tror jeg at det er nok å se den fra bunnen av,
men er nok spennende å være på toppen og. 
Må være fantastisk utsikt derfra!



De to bildene over er fra Whisky-fossen. 
Er mye historie på turen, jeg husker bare litt av det,  
men det er virkelig en tur å anbefale for de som liker 
mye vakker natur.

Resten av dagen og dagen etter gikk til 
restauranter, shopping og oppleve byen...

På onsdagskvelden fant vi ut at vi ville prøve ut ny
plass å spise... Det ble på en mexikansk restaurant.



Dette var virkelig sterkt!! 
Men utrolig godt!

Kjempe fine farger på noen av husene i en av gatene, 
noen var der butikk i og noen kafé.
Falt helt for denne gaten...:)


Butikk med mye spennende i.


Knall tøff kafé.

Torsdag ble der et alldeles nydelig vær,
vi koste oss lenge nede ved bryggen på en uteplass.
Slikket så mye sol som vi kunne.

Meg med et glass kald cola.

Stavanger var en herlig by å være turist i, 
vil gjerne tilbake der snart.

Fortsatt god søndag til dere!





2 kommentarer:

  1. Hei!
    Herlige bilder fra turen!!! Lysefjorden er nydelig, og har hatt planer (noen år) med å besøke den og den berømte Kjeragbolten... Men den
    bolten tror jeg at jeg styrer unna, etter å ha sett bilde og film som eldstemann tok "her om dagen":))
    Ha en fin søndagskveld!
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  2. Tusen takk!!:)
    Har og hatt lyst til å sett den bolten, men er redd når jeg kommer opp at jeg ikke tørr nærme meg kanten... men skal aldri si aldri!;)
    Hils onkel!
    klem

    SvarSlett