mandag 25. juli 2011

Auksjon

På lørdag var svigerinnen min og jeg på auksjon i hjemmbygden,
det var etter et dødsbo.
Damen som bodde der var riktig amerika-inspirert, 
hadde veldig mye som var fint og selvfølgelig mye rart...

Mye folk hadde funnet veien selv om været ikke var helt på våres side.

Denne kjølebaggen ble der en morsom historie bak...
Når vi kom rakk vi akkurat inn i huset for å ta en rask titt 
på alle tingene... Vi såg en nydelig rosa kjole som vi
tenkte var perfekt for 50/60 talls partyet vi skal ha nå i september.
Så den skulle vi by på hvis noen av oss tørte å by.
Ingen av oss hadde noen gang bydd på auksjon, 
har nesten aldri vært på auksjon en gang.

Så stod vi der og pratet, følgte ikke helt med på selve auksjonen,
plutselig ser vi at de holder opp kjolen og jeg tenkte at her måtte vi bare
sette igang å by... Jeg rekker opp handen og sier; 100 kr...
Så hører vi 1.gang, 2.gang-SOLGT! 
Hører på siden av meg mye latter og så sier svigerinnen min, 
"hahaha....det er den røde kjølebaggen du har bydd på..."
Jeg skjønner ingenting før jeg kikker opp der auksjonisten står 
med den røde baggen ved føttene, og jeg holder på å grave med ned av flauhet!

Kjolen kom etter den viste det seg, da var jeg jo allerede godt igang med å by, 
så jeg fortsatte likegodt, Bydde helt til vi fikk kjolen, så følgte der med 2 andre óg.

Her er kjolene.

Den røde kjølebaggen inneholdt mye rare ting, 
blant annet en elektrisk kniv til å skjære opp kjøtt med.
Det endte med at noen andre på auksjonen hadde vært på leting etter
slik en kniv og ønsket å kjøpe den av meg, så jeg ble kvitt hele baggen for 
det samme som jeg gav for den.
Morsom historie!:)

Svigerinnen min kjøpte denne gamle fine amerika-trunken for
250 kr, så vi var enige om at det var et godt kupp.
Den er sliten og godt brukt, men det er en del av sjarmen!

Neste gang der er auksjon så er vi på plass, for morro var det!




2 kommentarer:

  1. Hei på deg Lene :)
    Dette var en godt bevart hemmelighet. Du har ikke bedrevet mye reklame for den flotte bloggen din ? ;)
    Kjempekos å lese :)
    Kan ikke skjønne at du solgte videre den flotte kjølebagen, måtte jo være dagens kjøp :D
    Kos ;)

    SvarSlett
  2. Hei!:)
    Nei, har drevet lite reklame for denne ja...:) har lenge hatt lyst på en blogg, men har ikke helt visst hva den skulle inneholde... Så fant jeg ut at jeg bare begynner en plass så ser en hvordan det går!;) Ønsker å begynne med mer fotografering, og da er det moro med en blogg å vise de frem på etter hvert... I mellom tiden blir det litt av hvert!:)

    Hehehe.... du skulle sett meg da...:) Er ganske overrasket over at jeg fikk solgt den videre, og at det faktisk er noen som kunne bruke det som var inni! Så til slutt ble det jo et godt kjøp- for noen andre!;)

    Koselig du stakk innom!!:)
    Klem

    SvarSlett